Google’ın mobil kullanılabilirlik güncelleştirmeleri birçok şeyi değiştirdi ve artık mobil kullanılabilirlik de sıralama faktörlerinden birisi haline geldi. Kurumlar ve girişimciler; mobil telefonlar, tabletler ve diğer taşınabilir sistemler üzerinden erişilebilirliğin ne kadar değerli olduğunu anladılar. Kullanıcı deneyimleri ve istatistikleri de gösteriyor ki mobil uyumluluk, bir tercih değil zorunluluk... Bu büyük mobil devrime yanıt olarak, 2016 yılı boyunca mobil uyumluluğun değeri artmaya devam edecek!
İster yeni bir girişimci, ister uzun yıllarını ticarete verdikten sonra online hizmete karar vermiş bir iş sahibi olun, varolmak ve büyümek istiyorsanız yapılacak ilk iş: bir web sitesi! Web sitenizi (ve elbette ürün-hizmetlerinizi) hedef kitleniz tarafından daha çok bilinir, tercih edilir hale getirmek için ise mobil uyumluluk mutlaka gerekli... Daha iyi SEO ve web sitenizin Google aramalarında daha üst sıralara taşınması ise ancak mobil uyumlu sitelerle mümkün...
Beş-on yıl öncesine kadar, her birimiz için bilinmez ve karmaşık gözüken bu işlemler, biraz zaman ve odaklanma ile kolayca yapılabilir hale geldi. Aşağıdaki link, web sitenizin mobil uyumlu olup olmadığını test eden bir Google hizmeti. Sonrasında yapılacakları ise yine bu link'ten ulaşabileceğiniz adımlar ile görebilir ve gerçekleştirebilirsiniz. https://www.google.com/webmasters/tools/mobile-friendly/?hl=tr
Geleneksel iş yapma biçimlerine olarak ya da bazen bu geleneklerini yerini alarak dijital mecrada varlığını sürdürebilmenin kuralları çok hızlı değişiyor ve bu kurallara her gün bir yenisi ekleniyor:
⦁ Şirketinize gelen bir telefonun düzgün, güleryüzlü ve profesyonel bir sekreter ile cevaplanması (Desktech sekreterlik hizmetini gündeme alma zamanı!),
⦁ Ürün ve hizmetlerinizi kullanırken desteğe ihtiyaç duyan bir tüketicinize telefon üzerinden yardım sağlanması (ekonomik ve butik bir çağrı merkezi gibi hareket edebilen bir müşteri ilişkileri ekibine çok düşük maliyetlerle sahip olmak, Desktech ile mümkün),
⦁ Web sitenize akıllı telefonlar, tabletler ve diğer taşınabilir sistemler üzerinden erişimin sağlanması, (Kullanıcı deneyimleri ve istatistikleri de gösteriyor ki mobil uyumluluk, bir tercih değil zorunluluk...)
⦁ Web sitenize gelen ziyaretçilere, gerçek zamanlı olarak destek vermek ve kendileri ile iletişimi sağlıklı sürdürebilmek için web sitenize 'canlı yardım modülü' yüklenmesi (Zopim'i denediniz mi? www.zopim.com)
⦁ Canlı yardım modülünü satın aldıktan sonra ise sağlıklı, sürdürülebilir ve profesyonel bir ekip ile online iletişimin yürütülmesi, yönetilmesi... Bir başka deyişle web sitesi ziyaretçilerinizin sorularının cevaplanması, doğru alan ve kanallara yönlendirilmesi, gerçek bir mağazada imiş gibi satış desteği verilmesi...(Desktech sizin için bu hizmeti de ekonomik paketlerle çözüyor.)
İş yapma biçimleri, çok ama çok hızlı değişiyor, gelişiyor ve mobil uyumluluğun değeri hızla artıyor.