Girişim, marka ya da hizmetinizi hazırladınız, rekabet arenasına çıktınız. Müşteri kazanmak, rakiplerinize karşı üstün olmak için pazarlamanın temel gereklerini (doğru ürün, doğru fiyat, doğru satış noktası, doğru pazarlama yöntemi) yerine getirdiniz. Ancak aklınızda tutmanız gereken önemli bir konu var: güven. Aslında müşteriniz, güvenebileceği bir iş ortağı arıyor… Siz de ona fısıldamaya başlayın: ‘’Bana güven… İhtiyacını karşılayacak olan ürün/ hizmet bende… Bana güven, beni seç…’’ Nasıl mı? İşte, birkaç ipucu:

1. Müşterinizi dinleyin, tecrübelerini paylaşabilecekleri bir platform sunun.
Birçok girişimci bu platformu sağlamaktan, kontrolü kaybetmekten korkar. Olumsuz yorumları da, markanızı, işinizi geliştirmek için bir fırsat olarak değerlendirin ve müşterinizi dinleyin. Haydi, şimdi tüm müşterilerinize samimi bir mektup yazın, hizmet ve ürünlerinizden hangilerinin onları mutlu, hangilerinin mutsuz ettiğini; onlar için neyi daha iyi yapabileceğiniz sorun.
2. Tanınmış markalarla işbirliği yapın…
Yerli ya da yabancı fark etmez, bazı markalar vardır ki onlar kamuoyunda ''güvenilir'' olmuşlardır. Bu markalardan aldığınız hizmeti, müşterinize sunduğunuz hizmetin içine katarak, bu markalardan hizmet aldığınızı müşterilerinize duyurarak müşteri memnuniyeti için zaman ve enerji harcadığınızı, doğru iş ortaklıkları için kafa yorduğunuzu bilmelerini sağlayın.
3. Gizlilik belgesi sunun…
Müşterinizin size sağladığı bilgileri, iş ilişkinizi sırasında öğrendiklerinizi üçüncü kişilerle paylaşmayacağınızı mutlaka söyleyin ve asla paylaşmayın.
4. İrtibat bilgileriniz net ve açık olsun, görünür noktalarda paylaşın.
Müşteriniz sizinle irtibata geçmek istediğinde geçmesi için her yere iletişim bilgilerinizi yazın. Müşteriniz bir soru, sorun ya da danışma için size ulaşabileceğini bilsin. Web sitenizin her sayfasına telefon numaranızı yazın. Müşteriniz, size ulaşmak için çaba harcamamalı, her an onun elinin altında ve yanında olduğunuz mesajını verin.