Satış-Pazarlama profesyonellerinin ya da her söküğünü kendisi dikmek zorunda olan girişimcilerin ortak sorusu: Sunduğunuz hizmet ya da ürünle ilgilenen potansiyel bir müşteri var. Size e-posta ile, web siteniz üzerinden ya da telefonla ulaşmış, not bırakmış, bilgi almak istiyor. İşte, bir satış fırsatı! Peki bu satışı başarı ile kapatmak ya da en uygun zamanda kendisine ulaşmak için müşteri adayını ne zaman aramalısınız?
James Oldroyd ve Insidesales.com bir araştırma yapmış ve müşteri adaylarına en kolay ulaşabileceğiniz zaman dilimlerini belirlemiş. İşte sonuçlar:
Üç yıl boyunca, 100.000 farklı telefonla arama hamlesinden çıkan sonuçlar, ''daha az gayret ile daha etkin sonuç alabilmek'' amacıyla ilk aramalara dayandırılmış. Detaylar için http://blog.hubspot.com/sales/best-times-to-connect-with-leads-infographic?utm_campaign=blog-rss-emails&utm_source=hs_email&utm_medium=email&utm_content=25259140 sayfasını ziyaret edebilirsiniz.
En verimli günler:
Perşembe ve Cuma günleri, hedef kitlenize ulaşma şansınız daha yüksek!
Salı günleri, hedef kitlenize ulaşma ihtimaliniz Perşembe gününe kıyasla %49 daha az!
Gün içinde en verimli saat aralıkları:
16.00 – 17.00 arasında yapacağınız aramalar, 13.00-14.00 saatlerine kıyasla %164 daha verimli!
09.00 – 10.00 arası müşterilerinize ulaşmada ikinci sırada…
Anında geri dönüş:
Talep ya da çağrı size ulaştıktan sonra 5 dakika içinde geri dönüş yapmaz da 10 dakika içinde geri dönüş yaparsanız, müşterinize ulaşma oranınızda tam %400’lük bir düşüş olacak!
Gözden kaçanlar:
Potansiyel müşterilerin %30’unun farklı sebeplerle hiç geri aranmadığını ve iş takibinin yapılmadığını biliyor musunuz?
Israrcı olmak:
Farklı zamanlarda, en az 6 kez deneyerek müşterilerinizin %90’ına ulaşabilirsiniz.
Kaynak: http://blog.hubspot.com/sales/best-times-to-connect-with-leads-infographic?utm_campaign=blog-rss-emails&utm_source=hs_email&utm_medium=email&utm_content=25259140