Şirketinizin web sitesi ve sosyal medya hesapları hazır. Facebook’ta, Linkedin'de, Instagram ve Twitter'da ve başka kimbilir nerelerde hizmet ve ürünlerinizle ilgili bildirimlerde bulunuyorsunuz. Büyük ihtimalle mesai saatleri içinde; işinizi ne kadar iyi yaptığınızı, ürünlerinizin ne kadar gerekli ve hayat kurtarıcı olduğunu anlatıyorsunuz. Peki tamamen ücretsiz olan bu nimetlerden yeterince faydalanabiliyor musunuz? İşte bu faydayı maksimize edeceğine inandığımız birkaç öneri...

Zamanlama manidar: Şirketiniz için facebook’ta bir sayfa açtınız, hizmet ve ürünlerinizle ilgili bildirimlerde bulunuyorsunuz. Büyük ihtimalle bunu da mesai saatleri içinde yapıyorsunuz, ne de olsa ‘’işten, satıştan, fiyattan, kampanyalardan’’ bahsediyorsunuz. Ya mesai dışı saatler? Ulaşmak istediğiniz kişiler, mesai saatleri dışında facebook kullanmıyor mu? Çok büyük ihtimalle kullanıyorlar. Neden siz ve şirketiniz de o saatlerde orada olmayasınız?

Mutlaka deneyin! Diyelim ki her gün bir kez şirketinizin sayfasından bildirimde bulunuyorsunuz. Bir gün mesai saati içinde, bir gün mesai saatleri dışında paylaşım yapın. Eğer günde iki kez bildirim yapanlardansanız biri mesai saatlerinde yayınlansın, diğeri mesai saatleri dışında. Sabah erken saatlerde güne başlayanları, ya da gece kuşlarını da yakalayın. Facebook, sizin için Pazar günleri de çalışsın… Bir süre bu şekilde devam ederek, sonuçları gözlemleyin.

Sosyal medya paylaşımlarında hangi saatlerin, iş dünyası için daha verimli olduğu konusunda bir çok araştırma ve rapor var. Ancak bu raporlar, marka, sektör ve paylaşılan içeriklerin etkilerini göz ardı ederek hazırlanıyor. Sizin markanız ve şirketinizin için en iyisini, her bir kanal için deneme-yanılma yöntemi ile rahatlıkla bulabilirsiniz. Aşağıda bazı saatlerle bağlı istatistikler:

• Facebook’ta 20 büyük markanın kampanyaları incelenerek alınan sonuçlara göre, 22.00 – 24.000 arasında duyurulan kampanyaların etkileşimi %20 daha başarılı olmuş.
• Facebook’ta 04.00, 07.00 ve 11.00 saatlerinde bildirim yapan 200 şirket sayfasındaki etkileşim oranı, mesai saatleri içinde yapılan etkileşimlere göre daha başarılı olduğu belirtilmiş.
• Facebook’ta hafta sonları 09.00-11.00 ve 17.00 – 20.00 saatlerinin daha sıklıkla kullandığı kayıt edilmiş.
• Linkedin’de Pazartesi ve Perşembe sabahları özellikle 08.00 – 10.00 arası sihirli saatlermiş.

Sakın unutmayın! Saat uygulamaları, bölgesel olarak farklılık göstermektedir. Eğer kendi ülkeniz dışında, farklı ülkelerdeki Facebook kullanıcılarına ulaşmak isterseniz yerel saat uygulamalarını da göz ardı etmeyin. Facebook, diğer pek çok popüler sosyal ağın sunmadığını sunuyor ve ileriki bir tarihe ‘’bildirim’’ planlamanızı sağlayan bir araç da sağlıyor.

Soru sorun!
Artık hepimizi biliyoruz; görsellerle desteklendiğinde söylediklerimizin etkisi artıyor. Peki paylaşımlarınızda ‘’soru sorduğunuzda’’ etkileşimin arttığını biliyor musunuz? Haydi biraz cesaret! Müşterilerinize, takipçilerinize sorun. İkinci adım olarak, yakınlarınızdan rica edin, cevap versinler. İki-üç cevaptan sonra tüm takipçilerinizin cesaretlendiğini, fikir beyan etmekte daha cömert davrandıklarını göreceksiniz… Ev yemekleri servis eden bir lokantanız var ise sorun: ''Yaz geliyor, tatlı çeşitlerimizi azaltarak meyve salatası servis etmek istiyoruz. Ne dersiniz?’’

Sıkıcı olmayın! Kendinizden bahsetmeyi bırakın!
Soru sordunuz, takipçilerinizle daha fazla etkileşimde bulundunuz. Gönderdiğiniz bildirimlerin, daha fazla kişiye ulaşması (daha fazla paylaşılması) için ise sihirli formül geliyor: Şirketinizden, hizmetlerinizden, kampanyalarınızdan bahsetmeyi bırakın!

Gülümsetin
En çok paylaşılan bildirimler, kaynağına bakılmaksızın Facebook takipçilerini gülümseten, güldüren ya da bilgilendiren içeriklerdir. Zaman zaman, dozunda ve uygun konulardaki esprili bildirimler yayınlayabilirsiniz. Patavatsız şakalar yapan bir arkadaş ya da sürekli espri yapma telaşı içinde olan biri gibi görünmemeye dikkat edin. Ayrıca esprisi, marka, ürün ya da sektörünüzle ilgili olanları bulmak, anlamlı olacaktır. Bu öneri twitter için de geçerli iken Linkedin’de kullanıcıların şaka yapmaktan ve paylaşmaktan çok değerli buldukları bilgileri paylaştıkları gözlemlenmiş.

Bilgi verin
Gülümsetmek yerine bilgilendirmek, özellikle paylaştığınız bilgiler takipçileriniz ve toplum geneli için gerçekten anlamlı, önemli ve ilginç ise marka değerinize çok daha fazla katkı sağlar. İyi bir araştırmacı olun, yurtdışı kaynaklarını tarayın, zaman zaman rastladığınız önemli ve değerli bilgileri not edin. Özellikle Linkedin’de ve yanı sıra tüm sosyal mecralarda en çok paylaşılan bildirimler ‘’bilgilendirici’’ olan paylaşımlardır.